امام جمعه ابرکوه:

انقلاب اسلامی زمینه ساز جهانی حکومت عدالت گستر مهدی آل محمد(ص) است

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: امام جمعه ابرکوه در خطبه های این هفته و در بحث مهدویت ، انتظار را از فرائض دین خواند و بر لزوم داشتن انتظار پویا تاکید کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی انتظار راکد را ، در برابر انتظار پویا بیان کرد و افزود: : انتظار راکد ، انتظاری خنثی است که منتظرینش، خاصیتی در زمینه ایجاد بستر برای آماده سازی افکار عمومی ندارند.

حسینی وقوع انقلاب اسلامی را از ثمرات انتظار پویا توصیف کرد و اظهار داشت : انقلاب اسلامی به خواست خدا محقق شد تا با فرهنگ سازی واطلاع رسانی جهت آمادگی افکار عمومی برای جهانی شدن حاکمیت دینی، زمینه ساز ظهور باشد،.زیرا طبق بیان و لسان قرآن و اخبار قطعی السند و متواتر ، حاکمیت مهدوی عمومی ، جهانی خواهد بود.

حسینی خاطر نشان ساخت : از آنجا که ظهور حضرت حجت (عج) برای استقرار نظام قسط و عدالت در پرتو ایجاد حکومت واحد جهانی اسلام خواهد بود ، ضرورتأً مردم دنیا باید به این باور و حقیقت برسند که اولاً اسلام دین مهربانی و رأفت ، حق طلبی و عدالت ، خیرخواهی و انسان دوستی ، و حریّت و آزادگی است و ثانیاً کار آمدی اسلام در تمام عرصه های مادی و معنوی و حکومتی و سیاسی براساس اصول و مبانی دینی و شرافت و عزّت انسانی است که نمود عینی آن در ایران اسلامی در حدّ مقدور مشاهده شده است و می تواند نقش الگو بخشی را در پذیرش افکار عمومی جهان ایفا کند.

خطیب جمعه ابرکوه در خطبه های دوم نماز ، اجرای پروژه ایران هراسی و اسلام هراسی را تلاشی در جهت ایجاد غبار کذب و افتراء، در فضای اذهان عمومی، جهت بی رنگ کردن ارزشهای سیاسی و اجتماعی حکومت دینی بیان کرد.

حسینی افزود : به رغم تمام این تلاش ها، درصد قابل توجهی از مردم دنیا از این فیلترکاذب عبور کرده و به این حقیقت پی برده اند که حکومتی که با ماهیت اسلامی و صد در صد مستقل در ایران تشکیل شده توانسته است به عنوان خصم ظالم و یار مظلوم، ماهیت دینی خود را در رهائی بخشی بشریت از چنگال خونین استعمار و عوامل سرسپرده اش ، بروز دهد و سران ستم و نفاق و استکبار را به عنوان دسیسه بازان مکّار ، به چالش بکشد.

خطیب جمعه ابرکوه افزود:ایران اسلامی با تدبیر ولی فقیه مدیر و مدبّر و آگاه و دور اندیش و دشمن شناس خود توانسته است الگوی جهان اسلام باشد و این فاکتورها، خود شاخصه های پرجاذبه در امر ایجاد فرصت برای جهانیان در فرهنگ سازی دینی است.

حسینی از این مسائل نتیجه گرفت که، انقلاب اسلامی زمینه ساز جهانی حکومت عدالت گستر مهدی آل محمد(ص) است ودر همین راستا، تحلیلگران جهانی روی شعار عمومی : خدایا ، خدیا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما ، محاسبه دارند.

نکوداشت سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه های نماز جمعه امروز ابرکوه بود.

خطیب جمعه ابرکوه در این مورد اظهار داشت : رابطه ای که دستاورد آن سلطه جوئی و تحمیل خوی استکباری و زروگوئی آمریکا خواهد بود، چنانچه در تمام کشورها نیز چنین رابطه ای دارد ، چه نتیجه ای در برخواهد داشت ؟

حسینی افزود: بهتر است مانند حضرت امام (ره) دعا کنیم و بگوئیم خدا آنان را که خواب آمریکا را می بینند ، از خواب بیدارشان کند.

امام جمعه ابرکوه خاطر نشان ساخت: آنانکه دلشان برای برقراری رابطه با آمریکا لک زده مأمورند و اینها سلطه مجدد آمریکا را خواستار هستند .

وی سفارت انگلیس و کشورهای غربی را جاسوسخانه خواند و گفت : آن ها تا منافعشان تامین نگرددو جاسوسی در سرلوحه کارشان نباشد، طالب رابطه هم نیستند ، بلکه به دنبال مطامع خود هستند.

حجه الاسلام حسینی همچنین سالروز تاسیس بنیاد مسکن را گرامی داشت و در خصوص توجه عملی به شعار جهاد اقتصادی به مسئولین توصیه هائی ارائه نمود.

حسینی همچنین از مسئولان خواست که کشاورزان ابرکوه را به ویژه در امر آفت زدائی سن که موجب تباهی زحمات آنان در برداشت محصول خواهد شد را دریابند .

وی همچنین توصیه کرد که در مبانی کشاورزی و اقتصادی، با روحیه جهادی برخورد کنید تا شاهد شکوفائی پایدار اقتصادی باشیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ابرکوه در خطبه دوم همچنین شهادت مرحوم آیه الله شهید صدر و خواهر مکرمه اش را گرامی داشت و همچنین ولادت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گفت.

وی پرستاران را فرشته رحمت و مونس وغمگسار بیماران خواند و ضمن قدر دانی، تلاشهای ارزشمند آنان را دارای اجری معنوی خواند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا